Veelgestelde vragen

Afspraak

Waarom worden afspraken gemaakt in tijdsblokken van twee uur?

Aqua meijers zal binnen 2 uur een aankomsttijd met u afspreken. De monteur neemt binnen de afgesproken tijd contact met je op. Afhankelijk van de duur van de werkzaamheden is het mogelijk dat deze alleen buiten deze periode gereed is. We streven er altijd naar om binnen de afgesproken tijd contact met je op te nemen. Vanwege de aard van de activiteit kunnen we dit doel mogelijk niet bereiken. Wij zullen u zo spoedig mogelijk informeren.

Ik heb een storing/verstopping, maar het is weekend. Wat kan ik doen?

Aqua Meijers biedt een 24-uurs storingsdienst. U kunt ons te allen tijde bellen en we helpen u zo snel mogelijk verder. In het weekend rekenen wij op zaterdag 150% van het standaardtarief en op zondag 200%

Kan ik mijn voorkeur aangeven voor een specifieke monteur

Aqua Meijers beschikt over een diversiteit aan vakmensen en technisch personeel. Denk aan riolering, daken, centrale verwarming of installatie. We plannen altijd de juiste persoon voor u. Heeft u een voorkeur, dan kunt u dat natuurlijk bij het maken van een afspraak aan ons doorgeven.

Kan ik tijdens de afspraak nog extra klusjes doorgeven om uit te voeren?

Heeft u nog werkzaamheden voor onze monteur die u wellicht niet tijdens het maken van de afspraak heeft aangegeven, bespreekt u dit met de monteur. Denkt u aan het schoonmaken van de dakgoten, een lekkende kraan of andere zaken. Indien zijn planning dit toelaat, kan hij dit uiteraard gelijktijdig uitvoeren.

Service en onderhoud

Ik heb een uitnodiging voor een onderhoudsbeurt ontvangen, waarom?

Aqua Meijers houdt een register bij van de cv ketels die we hebben bezocht. Dit kan een eenmalig onderhoud of een storing zijn.

Regelmatig onderhoud kan de levensduur van de apparatuur verlengen en het gasverbruik verminderen, en dat doen wij graag voor u. Via e-mail adviseren wij u over de datum en tijd van gepland onderhoud. Natuurlijk kunnen we u niet dwingen enige verantwoordelijkheid te nemen, dit is slechts een service.

Ik heb een onderhoudscontract ontvangen bij mijn uitnodiging voor het jaarlijkse onderhoud, ben ik dit verplicht?

Natuurlijk kunnen we u niet dwingen enige verantwoordelijkheid te nemen, dit is slechts een service. Met een onderhoudscontract betaalt u via automatische incasso een vast maandelijks bedrag en komt u niet voor onverwachte verrassingen en eenmalige hoge kosten te staan. Daarnaast vind je in het contract nog een aantal andere contracten en kun je jezelf loon en materiaalkosten betalen bij pech.

Factuur

Display none

Wat is minimumtarief en rijtijd?

Het minimumtarief voor Aqua Meijers is 1 uur. Dit is inclusief het eerste uur dat we voor u naar u toe rijden. Vervolgens zullen we elke 15 minuten bestede tijd een factuur sturen. Om afspraken te kunnen maken en onze monteurs in te plannen, moeten verschillende handelingen worden uitgevoerd. Er komt een monteur naar u toe, die mogelijk binnen 1 uur klaar is. Indien de werktijd + rijtijd korter is dan 1 uur, worden deze kosten niet gedragen. Daarom rekenen we een minimumtarief.

De monteur is korter aan het werk geweest dan dat op het factuur staat

Door de drukte op de weg en de vele opbrekingen en herinrichtigswerkzaamheden is de rijtijd een onzekere factor geworden. Om deze reden brengen wij de rijtijd aar de klant als werktijd in rekening. Binnen de regio (straal van 10 km) brengen wij niet meer dan een half uur in rekening. Verder rekenen wij geen auto- of voorrijkosten. De monteurs zijn voorzien van een elektronische tijdbewaking, op basis waarvan het factuur wordt gemaakt. Op uw verzoek kunnen wij een afdruk hiervan mailen. Op dit rapport staat de rijtijd, werktijd en het aantal gereden kilometers vermeld.

Op mijn factuur staan koerierskosten?

Binnen ons vakgebied zijn ruim 130.000 artikelen beschikbaar, deze passen helaas niet in de bus van de monteur. Wij hebben de meest gangbare onderdelen bij ons. Wanneer we voor de werkzaamheden bij u materiaal nodig hebben dat niet voorradig is in de bus van de monteur kunnen deze gebracht worden door de koerier. De kosten hiervoor brengen wij u in rekening. Deze kosten zijn lager dan wanneer de monteur voor u op pad gaat.

Op mijn factuur staat hulpmateriaal genoemd, wat houdt dit in?

Op het factuur wordt hulpmateriaal vermeld. Hulpmateriaal omvat de administratiekosten en kleine materialen zoals schroeven, kit, lijm en zaagbladen kit, lijm, zaagbladen, schroeven, boren enz. Mede inbegrepen in deze post, administratiekosten, postzegels, enveloppen enz.

Ik wil een offerte aanvragen voor werkzaamheden. Is dit vrijblijvend?

Uiteraard is er geen verplichting om een ​​offerte aan te vragen. We hebben echter wel een onderscheid gemaakt tussen 'opname' en 'onderzoek'. Bij het onderzoeken van problemen / lekken wordt een vergoeding in rekening gebracht. Als de oorzaak en oplossing van het probleem duidelijk zijn, is er helemaal geen verplichting en ontvangt u vanzelfsprekend geen factuur.

Waarom staan de parkeerkosten op mijn factuur?

Als wij werken op een plek waar betaald parkeren is, wordt het parkeertarief op de factuur aan u doorberekend.

Aqua Meijers maakt gebruik van een mobiele parkeerapp. Als u een bezoekerspas / vergunningkaart heeft, dient u dit minimaal een uur voor aanvang van de werkzaamheden aan ons door te geven om te voorkomen dat u de bus tweemaal moet registreren.

Een afspraak maken voor
een onderhoudsbeurt, vervanging of plaatsing?

Of met spoed een installateur nodig? Bel ons en we komen direct!

Vertrouwde samenwerkingen met